jueves, 31 de julio de 2008

Pels puestus #8: no em compliquin la vida!

A l’estació de França, la mai prou ben lloada empresa estatal de ferrocarrils ha posat en marxa un concepte revolucionari de l’atenció al públic. Una innovació que convida a tota persona que pretengui fer ús dels seus serveis a la síntesi, a la brevetat, a anar al gra: l’”Orientador. Brief questions”.

Orientador. Nou professional de l’atenció al públic nascut de la més rica tradició de l’educació per a adults i d’un aprenentatge basat en l’experiència. No es tracta de donar solucions als problemes de l’usuari sinó d’educar-lo, d’orientar-lo per a que sigui capaç de sortir-se’n per ell mateix. Un autèntic servei d’empoderament del client. No només ens transporten sinó que ens emancipen. Què més els podem demanar?

Això sí, per a que el servei sigui efectiu, les temàtiques no han de ser massa complicades. Han de ser sempre preguntes breus, i presumiblement relacionades de manera evident i directa amb les característiques més bàsiques del transport. Res de qüestions transcendents ni filosòfiques, no hi ha espai per a l’elucubració. No fos cas que els filòsofs ens acusessin d’intromissió professional.

2 comentarios:

Martukein dijo...

Cinco tres cinco tres cuatro cinco seis, el teléfono dice que tu no estáaaaaaaaaaaas
MUaaaaaaaaaaaaaaaaak

flaperval dijo...

para colmo, la orientadora no estaba. estaría buscándose, digo yo.